Night falls over Eskilstuna

SoKo
SoKo på Debaser.

Söndagen bjöd äntligen på en roadtrip till Eskilstuna och tillbaka. Jag fick äntligen träffa 15-åriga Shivan som jag fotade i höstas och få ett godkännande om att få ställa ut bilderna med honom. Han såg ut att må bra, faktiskt bättre än sist, och det bästa är att jag fick en riktig vitamininjektion och fick tillbaka lite jävlar anamma kring varför jag gör det här. Lite ny energi till att orka och våga fortsätta.

Det var också spännande att visa upp mina bilder för första gången. Dels var jag nervös över hur bilderna skulle uppfattas, och dels är det alltid intressant att visa bilder för människor som inte är vana att se och überanalysera bild hela dagarna. Det blir ju rätt inavlat när man som fotograf ständigt blir van att visa bilder för andra fotografer.

I en annan del av landet (tio mil bort) satt Judy-gänget och hade workshop och inspirationsdag. Trots min fysiska frånvaro kände jag mig ändå sjukt inspirerad att ta tag i en massa nya idéer. Judy FTW helt enkelt.

