Finding Duvan

Jag har ett ansvarsfullt uppdrag över julen. Jag tar hand om Duvan.

Det är inget fjäderfä vi pratar om är utan Robban och Annas färgsprakande kampfisk. Blodtörstig och redo att spöa vilken pitbull som helst.

Vid min förra visit gjorde Duvans allmäntillstånd mig lite orolig. Jag vet inte om det bara är min ovana vid fisk-humor, men när duvan låg på botten och spelade död blev jag lite lagom orolig att Robban skulle skicka några stridslystna jämtar efter mig.

Kampfisken Duvan

Men hys hopp. Jag och Rejsa tar vårt uppdrag på största allvar och i dag var Duvan minsann på ett sådant humör att hon till och med visade upp sina bästa trix. Eller ett åtminstone. Inte illa att simma igenom en liten tunnel fram och tillbaka.

Fiskvakter

Jag styrde även upp ett och annat. På tiden att R och A fick en finfin ”Ingen reklam”-skylt på dörren. Egenhändigt designad av mig själv och ritad med en äkta kulspetspenna. Klart och betart.

Ingen reklam

