Tillbaka till verkligheten

Föräldrar

Tillbaka på UNT. Fint som snus. Jag fixar inte ledighet.

Under den gångna veckan har jag klättrat i berg, blivit åksjuk bara av att titta på serpentinvägar, promenat i vågor med fantastisk musik i öronen och plöjt Ängeln i Groznyj, Svensk Maffia och Tyst Hav.

I går var jag dessutom iväg och plåtade på mitt lilla projekt. Solen strålade hela dagen och det gjorde även jag när jag kom hem. Hade haft så sjukt kul och kunde konstatera att jag hade lera upp till knäna. Jag har verkligen världens bästa yrke. Jag är som nykär i att plåta och det känns som att hela mitt liv just nu kretsar kring att tänka bild. Jag lider inte längre av någon dum prestationsångest utan jag jobbar med ett helt annat lugn. Och framförallt har jag så roligt. Jag tänker varje dag på hur lyckligt lottad jag är som har det här yrket.

Bild: Ett jobb för UNT om ett par som genomgått en provrörsbefruktning och väntar på besked om de ska bli föräldrar. De var hur underbara som helst och jag håller verkligen båda tummarna för att allt ska gå vägen! Kan knappast tänka mig bättre föräldrar.

