Mest prylar när man dör vinner…

Uppsalaluft

I dag var det lilla julafton! Min efterlängtade trådlösa blixtsändare kom på posten och jag hann inte ens hem innan jag slet upp paketet! (Frågan är verkligen varför – jag hade ju varken kamera, blixt eller batterier – så frågan var verkligen vad jag skulle göra med den innan jag kom hem. Men den var fin att titta på. Typ.)

Heter man sedan Annika så använder man ögonmåttet för att gissa sig till vilken batterityp manicken krävde. Säkert freestylebatterier, tänkte jag och slet upp en förpackning jag hade hemma. Helt fel. På tok för stort. Knallade således till ICA och köpte AAA-varianten. (Fortfarande utan att ens kika på vad som faktiskt stod i batterifacket…) Självklart passade inte heller de (så om någon vill ha en förpackning orörda AAA-batterier är det bara att komma att hämta).

Så… det hela tog lite längre tid än planerat. Men nu har jag i alla fall blixtrat och donat som en lycklig unge!

Bild: Enkäter är faktiskt också riktigt roligt ibland, framförallt blir det vad man gör det till. Här om luften i Uppsala, på köpet höll både jag, min blixthållande reporter och personerna på bilden på att bli lagom överkörda varje gång det blev grönt ljus. Av någon anledning tyckte jag att det var en bra idé att stå mitt i gatan…

