Ett förtydligande…

…jag har alltså varken tappat mitt tele i marken – eller förolyckat det under några andra spektakulära former.

Jag använde det igår – och då var det i prima skick. Sedan tog jag upp det idag under en presskonferens, monterade det och var just i färd med att börja plåta då det ser helt bananas ut i sökaren. Modell skrattkammaren på Gröna Lund. Jag tänker ”eeeeh?” och undersöker det lite närmare. Då hör jag. ”Kla-klonk”. Jag vänder det fram och tillbaka igen. ”Kla-klonk”.

Något är EXTREMT fel. Det behöver man inte veta så mycket om kamerautrustning för att inse. Med största sannolikhet har en lins lossnat inuti gluggen. Frågan är hur. För gluggen har inte varit med om några som helst törnar och jag har haft koll på kameraväskan hela tiden.

Ni som känner mig tror säkert att jag vid det här laget hade full panik, pratade jättefort och var allmänt hysterisk. Men hys hopp. Jag var helt lugn. 98 % av alla bilder tar jag ju ändå med normalzoomen. Så det är vad jag har fått fortsätta att göra under resten av dagen. ”Get closer” som Jurek på SvD kommenterade det hela så fint med 😉

Men det blir nog att försöka hitta en lösning på det hela i morgon.

Synd på min glugg bara.
Jag kan inte låta bli att tänka på min gamla Canon 70-200 som jag råkade drämma både i väggar och var allmänt ovarsam med.

