Dag tre och fyra.

Maud i Almedalen

Almedalen är ett rätt kul ställe. I pressrummet hör man folk klaga på känningar i tumgreppet efter för mycket twittrande och hela stan är full av folk som alla tycker att det just de har att komma med är det absolut viktigaste. Man kan knappt gå på gatorna utan att ständigt få en flyer i handen och jag har nu utvecklat en egen gångstil där jag går stint stirrandes i marken och ser upptagen ut för att slippa få lära mig mer sexualkunskap från rfsu eller testa om jag lider av lungsjukdomen kol.

Det är långa dagar här. Men satan så roligt det är. Ett grymt fotografgäng är det dessutom på plats. Inget knuffande eller skuffande utan alla är grymt softa. Extra bra är det förstås att Lina från Bladet är här. Och Kalle Melander tar jag gärna med mig tillbaka till Stockholm. Inte fan kan Sydsvenskan få ha honom för sig själva.

Man jobbar hela dagarna. Och typ inget av det man gör hamnar slutligen i tidningen. 🙂 Det är bara så det är. Så här kommer ett litet maraton från de senaste två dagarna. (I dag höll ju Mona hov – men det kommer förstås i morgon efter att det gått i tidningen.)

Maud Olofsson i Almedalen

Maud är klarpratad. Kolla in gänget med Säpovakter runt omkring henne. Det är saftiga killar det där. Dessutom är de alla somrigt och ”civilt” klädda med finfina kortärmade skjortor (vanligtvis rutiga) och fiskarvästar. Diskret.

Maud håller tal

Prat prat. Om typ bidrag för gröna företag och vindkraftverk på Gotland.

Maud petar på kollega

”Sicken blåst!” Maud leker pek-leken med en kollega.

Maud Olofsson

Trängas trängas… och fota kvällens talare som blir intervjuad.

Jan Björklund i Almedalen

Prat prat. Om typ sänkta ingångslöner för ungdomar.

Björklund talar i Almedalen

Mer prat…

Östros i Almedalen

Östros pratade också. Om vad kommer jag faktiskt inte ihåg. Det är inte så lätt alla gånger…

Östros i Almedalen

eva nordmark

…och så en massa opinionsbildare. Här Eva Nordmark från SKTF.

Rödgröna

De rödgröna har uppgörelse om fastighetsskatten. Och leker ”tre små gummor”.

Ungdomslöner

Och så lite enkät. Om lägre ingångslöner för ungdomar den här gången.

Nu är det DEFINITIVT sovdags för Klercker. 13 timmars jobb följt av en timmes löpträning längs Visbys strandpromenad i den här solnedgången:

Solnedgång i Visby

Blev lite sen sänggång i dag med. Var lite uppe i varv. Som mina tidningkollegor sa: är man så dum att man är ute och springer halv elva får man skylla sig själv…
God natt!

