Zzzzzzzzzz…

Urban Bäckström

Eh. Jag var lite uppe i varv i går. Så jag kunde inte sova. Somnade inte förrän två och vaknade vid fyra igen. Därefter kunde jag inte somna om och började plöja lite spotifylistor. Efter sex fick jag nog och gick ut och promenerade. Sedan gick jag till jobbet.

Jag har på ren svenska varit ett jävla vrak idag. Till på köpet skulle jag till Riksdagen och hämta min pressackreditering, med medföljande fotografering. Jag var så vansinnigt trött och kunde knappt fokusera blicken så att till och med tanten som tog bilden började garva åt att jag i stort sett kollade i kors på bilden. Tur att bilden i slutändan blir väldigt liten och bara kommer att beskådas av en och annan riksdagsvakt.

För övrigt har jag idag råkat ut för ett jobb där jag fått springa runt och gnägga som en häst och sedan blivit halvt strypt med ett hopprep. Det är märkligt att vara fotograf ibland.

Bild: Förre riksbankschefen Urban Bäckström. Även han var nere på Gotland och lekte med de andra barnen.

