FAIL!

Jag hade sjukt mycket att göra idag, ansåg jag igår och satte klockan på sviiintidigt för att hinna äta ordentlig och näringsriktig frukost och gymma innan det var dags för tvättiden och alla andra måste-saker.

Klockan ringer 07.30. (Jag vet… fråga inte…) och strax innan åtta står jag ombytt i träningskläder, med väskan i handen och ska precis ge mig av till gymmet. Det är lördag morgon.

Vet inte varifrån – men plötsligt slås jag av en tanke. ”Ööööh, när öppnar gymmet egentligen?” Tio. Visar det sig. FAIL! Det blev till att stuva om om gå lång hundpromenad och tvätta innan styrkepasset i stället.

Igår var det godisfredag på tidningen. Vilket var lite jobbigt för mig som hakat på Magnus godisförbud under en period. Jag hade i fredags hållit uppe två hela dagar! Men Magnus – här kommer ett erkännande: Jag smygåt. Det var bara att ge upp. Jag är en svag människa och jag erkänner det fullt ut.

SvD-pdf

Alla bilder från senaste veckan ligger på datorn på jobbet – därför blir det lite knapert på den fronten. Men jag drar till med en pdf från gårdagens tidning. En bild som jag först hade en jäkla ångest för och hellre hade sett att en annan bild från jobbet blev dragare. Men när jag väl såg redigeringen kändes det riktigt bra, och porträttet som jag hade som favorit satte de på löpet på ett riktigt snyggt sätt. Ska slänga upp även det när jag kommer åt mina bilder igen. Just när det handlar om porträttjobb, och i synnerhet då det rör sig om känsliga ämnen känner jag mig lätt extra kinkig och vill känna i både hjärnan, men framförallt i magen att bilden ”sitter”.

Dagens stora grej är för övrigt min lilla helt analoga och extremt epa-aktiga fm-radio jag inhandlade på Coop idag. Satan vad jag har saknat att lyssna på radio! P1 har stått på hela dagen och jag känner mig redan riktigt allmänbildad. Har både lärt mig grejer om kammarmusik (säkert jättebra att veta) i Mitt i Musiken och halvlyssnat på något inslag om rödingar i reprisen av Naturmorgon. Det här kan bli början på en allmänbildningsera.

