Vilda västen

Gårdagskvällens största dramatik ägde inte rum inne på arenan. Den skedde vid pressackrediteringen.

Enligt mitt presspass som jag hämtat ut några dagar tidigare – skulle jag ha fotoväst nummer 13. (Tack för den!) När jag så står vid utlämningen börjar tjejen bakom disken mumla lite halvt ohörbart till sin kollega att hon inte kan hitta just nummer 13. Hela presstältet genomsöks, (medan jag står och stampar och börjar känna mig aningens stressad…)

Ingen väst.

Folk börjar ropa i sina walkie talkies… och plötsligt säger någon att de minsann har sett väst nummer 13 ute på planen. Ett mysterium.

Nu letar ALLA efter västen och ur komradion hör man inte så mycket annat än ”är västen hittad ännu?”… vilket den förstås inte är.

Tillslut. Visar det sig att någon har blandat ihop nummer 3 och 13 och fotograf med väst nummer 13 (upphittad i pressrummet), får snällt följa med och byta väst.

Ordning och reda!

