Det där med att vara journalist…

Förrförra helgen drog jag och reporter Hannes ner till till Skåne för att bevaka Sverigedemokraternas årsstämma.

Jag fick under helgen fundera en hel del på det där med att vara journalist. Om det där med att vara objektiv och saklig och inte påverkas av sina förutfattade meningar. Och samtidigt finns ju frågan om det över huvud taget GÅR att vara helt objektiv som journalist.

Det finns också de som säger att vi från pressen inte borde vara där. Att all publicitet är god publicitet och att vi därför inte borde ge SD och liknande partier något som helst massmedialt utrymme alls.

Gjorde vi ett bra jobb? Svårt att säga. Jag hoppas det i alla fall. Jag tampades med mina egna känslor under helgen och här är vad som kom ut av det:

sd

sd

sd

sd

sd

jimmy_akesson

sd

