Brumbrum!!!

Golf Prius

Det korrupta minneskortet räddades – och följdaktligen även biljobbet som låg på det. Phew.

Motorfotograf igen. Förra fredagen begav vi oss ut med två miljöbilar som skulle ställas mot varandra. Jag hade hoppat jämfota och tjatat att vi skulle ta bilarna samtidigt så att vi kunde göra lite åkbilder för en gångs skull – så det var fullt pådrag med två bilar och två chaufförer/reportrar.

Åkbilderna togs dock inte utan lite knog. Framförallt när det gällde bilderna på Golfen. Jag kröp upp i Priusens baklucka och trasslade in mig lite elegant i säkerhetsbältet från baksätet. (Japp. Jättesäkert.) Problemet var bara att varje gång vi gasade så slog luck-j-eln igen! I full färd med att fota ser jag plötsligt hur det blir svart i sökaren och jag får försöka fota med ena handen samtidigt som jag med jämna mellanrum fick pressa upp luckan för att inte bli instängd. Därtill försökte jag hålla kameran stilla.

vw golf

Toyota Prius

prius golf

Kanonfina vägar för testet hittade vi också! Lagom kurviga, lagom raka, fina omgivningar. Men var de ligger håller jag allt lite för mig själv 😉 Hehe.

