Born to be cheap.

Jag fotar många gubbar. I Kostym. Och slips. Oftast har de mörk kostym.
Jag har ett av världens bästa jobb.

För jag har fått sitta i timmar och lyssna på hur Nokias högste teknikchef pratar om mobilernas framtid, hur Tele2s VD ser på Rysslands utveckling, hur en forskare kommer på att testa preparat på proteiner i stället för i kaninögon. Jag lär mig konstiga fakta om obligationer, jag träffar folk med galen entreprenörsanda… Ibland känner jag mig galet allmänbildad. Ibland fattar jag absolut ingenting.

Men ibland önskar jag bara att lite fler av dem jag träffar var gummor i stället för gubbar. Var e brudarna?

Bild: Harri Koponen, VD Tele2. (De två figurerna på de yttersta tavlorna är tydligen Tele2:s reklamfigurer i den ryska kampanjen. Fåret ”Frank” fick inte följa med på den lanseringen…

