Smuts är bra.

Jag önskar att det med en mobilkamera bättre hade gått att visa hur pass skitig jag var idag. Lera från topp till tå. Bokstavligen. För jag hade både lera i öronen samt i stövlarna (som givetvis bestämde sig för att spricka i sömmen i den djupaste lerpölen). Tack Joel för lånet av regnskyddet till kameran. Jag vet helt ärligt inte vad jag tänkte på när jag ett tag trodde att jag skulle klara mig utan det…

Kameran klarade sig rätt bra nu trots allt. Tror att en noggrann avputsning räcker för att få den fin igen. Om inte annat för att det börjar kännas smått pinsamt att springa till Nikon varje vecka och få kameran rengjord. Senast hade den ju sand i hela sig.

Men satan vad roligt det är att få bli så totalt skitig. Det händer helt klart alldeles för sällan sedan man blev vuxen. (Vuxen och vuxen…) Det och stora skrubbsår. Det får man ju inte heller längre… Eh. Så ofta i alla fall.

