Back!

Ålrajt. Jag har varit ledig. Vi snackar l e d i g.
Sedan nyår har jag inte gjort så mycket annat än ätit brutala mängder godis, gått hundpromenader, latat mig och förstås – som övriga fotosverige – haft lite Årets Bild-vånda. Men nu är det över. Alltihop.

Det har hänt lite sedan sist. Jag har lämnat SvD för den här gången. Tårfyllt och sorgligt – men ändå varm i hjärtat efter en helt fantastisk tid. Jag har haft så fantastiska kollegor, chefer uppdrag och utmaningar att jag helt utan konkurrens kan checka av den här tiden som den bästa i mitt liv. I morgon börjar jag mitt nya vik och har precis börjat få lite ledighetsnojja och därmed en hel del jobbpepp!

I dagarna kom tidningen Kamera & Bild ut där jag är intervjuad. Reporter Magnus Fröderberg följde mig en dag på jobbet och vimsar väl runt och är sådär virrig som jag lyckas vara för det mesta. Konstig känsla det där att bli intervjuad och framförallt konstigt att prata om sitt eget fotograferande och synen på bild. Jag tänker inte så mycket längre utan bara gör, vilket gör det svårt att prata om hur jag tänker. Jag har också fått uppdraget att vara domare i deras fototävling i höst, vilket känns som ett otroligt ärofyllt och framförallt grymt roligt uppdrag.

Nu ska jag ladda kameran och plocka i nya batterier i blixtarna! Hepp!

Bild: Helena Christensen, dansk supermodell.

