Ordning och reda.

Dagen började med att jag gick hemifrån med två vantar. Någon timme senare hade jag noll vantar. Någon timme efter det ägde jag ett par sprillans nya vantar. Yttterligare någon timme senare hade jag åter igen noll vantar och var mycket sur och grinig. Fail.

Men hys hopp. För plötsligt öppnar man kameraväskans ytterfack och där ligger minsann de nya vantarna! Var det första paret blev av är fortfarande väldigt oklart. Det kan hända att en uppstoppad häst åt upp dem.
Detta förklaras i morgon.

Dagens andra misslyckande var helt klart ”operation badrumsavlopp”. Särskilt med tanke på att det likt förbannat är stopp i avloppet trots mina akrobatiska dykarövningar och rensningsförsök. Fan. Var är mina MacGyver-skills när jag som mest behöver dem?

Idag hade jag planerat att befinna mig på Nikonföredrag hela dagen, men det blev till att jobba i stället. Men när det dessutom var för Svenskan blev jag inte direkt ledsen. ”Att komma hem ska vara som en schlager”… men det kan fanimig lika gärna vara att kliva in på Svenskans redaktion.

Bild: Carina Palmquist, veteranidrottare och flerfaldig vm-medaljör. ToppHälsa.

