Hundgöra.

Kortfattat: Livet med (minst) en hund för mycket komplicerar saker och ting en hel del. Särskilt som det nu trängs åtta tassar i min lilla etta. Två hundar drar dubbelt så mycket i kopplen när det är halt ute (jajaja jag vet, hundar ska inte dra i kopplet.) de tigger vid bordet dubbelt så mycket, de dribblar leksaker dubbelt så mycket när man har bråttom på morgonen och – de skitar ner minst dubbelt så mycket, trots idogt tasstorkande. Dessutom får jag som mestadels äger svarta kläder, frenetiskt köra med klädroller för att i alla fall se någorlunda vårdad ut på jobbet.

I övrigt är jag pepp på ett nytt eget litet projekt. Och kanske får jag låna en kamera att genomföra det hela med, så kanske kanske ger jag mig ut för att plåta mellanformat den närmaste tiden. Mums!

Bild: Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth. Plåtad med en kamera som förra veckan hade en skärpa som gjorde precis vad den själv ville. Nu säger Nikon att det hela ska vara åtgärdat, så i kväll får jag tillbaka min egen älskling!

