Lite textil gör stor skillnad…

Man reser sig tydligen från allt sägs det. Och det som inte dödar det härdar.
Nog fan börjar jag känna mig härdad alltid.

Men på köpet blir jag ett organisatoriskt proffs. (Även om den som såg min just nu kaotiska lägenhet skulle ha svårt att hålla med.) Livet består för tillfället mest av att jobba och sova. Ibland jobbar man lite för mycket – då blöder man näsblod – men för det mesta är jobbet den grymmaste ventilen till det mesta.

Bilder: Elever på St Eriks gymnasiums designlinje har fått härja fritt på Ikea och sytt upp de mest fantastiska kreationer av de ibland mest otippade saker man kan hitta på ett Ikeavaruhus. Vad sägs om lampskärmar, ljusslingor, filtar, gosedjur och konstväxter. Jag ställde upp en enkel blixt (vanlig liten sb-900) på stativ med softbox och smällde av några knäpp på alla. Och trots att ingen stod framför kameran i mer än några sekunder så hittade jag de mest fantastiska resultaten i photo mechanic efteråt. Det är alltså de elever som har designat och sytt kläderna som själva visar upp dem. Helt überjävligt grymma.

