Årets Bild

Bild: Svenska Dagbladet publicerar bildspel med Pieter ten Hoopens bilder.

Efter lite smärre missöden med motorstopp, urladdat batteri följt av död bil parkerad i bussfil på Söder, glömda bankettbiljetter, råddande med världens bästa hundvakt – så bar det äntligen av till Örebro där festligheterna kring Årets Bild gick av stapeln.

Alltid grymt att få se så mycket bra bilder – och framförallt träffa kollegor och vänner som man inte träffar så ofta.
Och fifan vad bra det här är är. Pieter – eller ska jag säga Kung Pieter – utsågs till årets fotograf. Titta på grymmaste bilderna och lyssna till Pieters kommentarer till bilderna. Och stort, stort grattis till alla pristagare!

Kvällens plus och minus:
Plus: Man fick mat.
Minus: Kocken borde kanske ha provätit den vegetariska maten.

Plus: Dansa till Common People med Kalle Melander.
Minus: Lokalen stängde ett och efter två fanns det inget öppet ställe i hela Örebro att gå vidare till. Men en hotellobby fungerar ju finfint det också.

På plats fick jag också hämta mitt exemplar av Årets Bild-boken och jag hittade två av mina porträtt som kommit med. Spännande nog hade bilderna bylinen ”Norrköpings Tidningar”. Jag visste inte att jag jobbat där!

Bild: Cecilia Perlind, TNS Sifo, för Dagens Media.

