Bållan i våra hjärtan.

I somras på SvD råkade min kollega Axel Öberg ut för något märkligt. Körandes längs en anonym och enslig väg nere i Småland – får han plötsligt syn på vår sommarvikskollega David Magnusson som står och plåtar Peter, Bjorn & John på en rastplats. Han ställer sig på bromsen och tvärvänder med bilen för att kolla om han hade sett rätt, och mycket riktigt – på rastplatsen möter han en mycket glad David – om än lite förvånad.

Igår brände jag iväg till Västerås med Peugeoten och kollegor för ett heldagsjobb. Då min morgonenergi inte var den allra bästa, svängde vi in på Shellmacken i Bålsta för kaffeshopping. Tilläggas skall att shellmacken i Bålsta är det närmaste civilisationstecken man har när man är stationerad och isolerad ute på Biskops-Arnö. Macken är med andra ord behäftad med en viss dos av hatkärlek för alla före detta studenter.

Så står jag inne på macken – (och är antagligen just i färd med att avgöra om jag ska trycka i mig en påse lösgodis också, utöver kaffet) när jag plötsligt hör ett ”Hej Annika!” bakom mig. Och då är det David. Magnusson. Där. På macken. i Bålsta. Och han verkar inte tycka att det är ett dugg konstigt att våra vägar korsas just där. Herregud! Whats the odds!

Är den killen överallt?

Bilder: Ett typiskt vardagsjobb för Dagens Media. Mats Ohlsson, ny vd på A-kom. Jobb gjort på 10 minuter. I bästa fall. Puh.

