Snabbjobb.

Har haft en intensiv jobbvecka – men jobben har varit magasinjobb med lång framförhållning, så det blir inga bilder därifrån ännu. I stället ett tvåminutersjobb från veckan innan. Berghsstudenterna Canan Yasar och Mandarva Mörner Hansen. Ett sånt där jobb där intervjupersonerna kommer till redaktionen och så får man i uppdrag att också svänga ihop en bild innan de går. Och eftersom det snart känns som att jag har betat av de flesta miljöer, väggar, vinklar och vrår i den närmaste omgivningen kring tidningen, började jag gå lite längre och längre för att hitta något ställe att plåta på. Och vi gick och gick, och jag började mer och mer undra över hur bra idé det egentligen var. Men tillslut. Ingen bild jag hoppar i taket av – men det blev ett sätt att sky det svinhårda solljuset och ändå få någon form av riktning. Nu har jag en miljö mindre i redaktionens närhet att ta till när tiden kniper.

