Nervvrak.

Rotar lite bland mina prylar (som ju givetvis ligger i en stor hög i ett hörn i vardagsrummet. (Eller sovrummet eller vad man nu ska kalla det när man bor i en för trång etta…) Rygga, blixtar, fleecetröja, batterier i en salig röra. Plötsligt utan förvarning – så flyger något uppåt från hörnet med en smäll och attackerar mig! Jag håller på ren svenska på att skita på mig och ramlar bakåt, skrikandes. Hunden skäller och jag försöker väl ta betäckning så gott det går mot vaddetnuvar som hoppade på mig. Det visar sig att det är en softbox. I modell sådan som man kan rulla ihop till en boll som en reflexskärm. Som jag har knöt ner mellan väggen och ryggan utan sitt fodral och som alltså bestämde sig för att vecka ut sig just i detta ögonblick.

Pepprar på med lite fler bilder i veckan. Har faktiskt varit lite ledig den senaste veckan och trot eller ej – inte öppnat datorn på flera dagar. Men nu är det ny arbetsvecka. Och satan vad maj rullar fort. Snart är det juni och då blir det glass och ballonger och en förbannat rolig tur tillbaka till SvD igen!

