Blixt Gordon

Blixteriblixt härom dagen. Och som vanligt har jag så små händer att jag har svårt att nå skärpan med tummen när jag håller kameran med en hand. (Detta är för övrigt snart värt ett helt eget inlägg. Hur sjutton kan Nikon göra en kamera där det inte ens finns en möjlighet att nå tumskärpan med en tjejhand. Och då har jag inte små händer! Vänder man på kameran är det inga problem… blir bara så rasande…) Nåväl. Så jag insåg att jag helst behövde någon som höll blixten åt mig. Och frågar om de inte har någon underavlönad praktikant på företaget som kan hjälpa mig. Det hade de inte. Och så får man ju inte säga, Annika. Men en kollega kommer till undsättning och ser till att det blixtrar fint. Ibland i alla fall. För som vi alla vet är ju en ir-sändare prylen från helvetet som bara fungerar när den själv känner för det. Dvs vid ungefär vart tredje knäpp. (Dock har jag insett att den funkar väldigt mycket bättre när man kör blixten i manuellt läge och inte i TTL. Men ändå.

Och så här såg det ut. Med blixthållare och allt.

