Mot kvällen får den late bråttom

Bläh. Sitter på en lite midsommartomredaktion idag igen. Det märkligaste av allt är väl att jag gör det trots att jag är ledig – men hemma hägrar en solig balkong och Vintervikens klippor – så det var lika bra att pallra sig iväg. Ska det bli någon utställning är det bara att ta sig samman.

Har fått hem de sista ramarna idag. Och att köpa ramar från det där stora möbelvaruhuset vi alla känner till kommer faktiskt att kräva ett eget blogginlägg – men jag är fortfarande för upprörd för att kunna skriva det i en lagom sansad ton. (Och kassaköerna i morse sträckte sig till bortre änden av tag själv-lagret. Ingen mår bra av sådant.)

Lite bilder från härom dagen. Ett typiskt jobb för Näringsliv i dessa tider då rapporterna ramlar in. Denna gången handlade det om klädkedjorna och om klädhandel. Uppdraget var att illustrera det lite ”arty”.

Och i stället för att se ett sådant jobb som ett straff – så gick jag ut och tänkte att nu ska jag både ha roligt och göra det genomtänkt. (Kan dock bara ana vad folk tänkte när de såg ett rikspucko krypa på knäna på Drottninggatan med kameran tryckt mot skyltfönstren.)

Så de olika klädkedjorna illustrerade jag såhär:

Och ”klädshopping” i största allmänhet resulterade i den här:

Och här är något som väl ska liknas med ”sommarhandel”:

(Hrm… jag fotade den sista genom en blomma. Man får typ bara göra en sån bild per år. Skäms.)

Och nu sitter jag tydligen och bloggar i stället för att jobba. Jättebra.
Tror att jag ska göra ett nytt försök…

