TACK!

Tack å tack å tack alla ni som kom på min vernissage! Och tack för alla blommor, allt godis, fina kort och jordgubbar! Men mest tack för att ni dök upp och stod ut med mig! Sliten och stressad som jag var. För tre veckor sedan kändes det fortfarande nästan orimligt att utställningen skulle bli av – att jag någonsin skulle hinna färdigt. Men otroligt nog.

Och eftersom vi hängde utställningen på dagen innan vernissagen (i typ 40 graders värme, luften stod helt stilla inne på galleriet) kände jag mig knappast heller direkt utvilad på kvällen. Och kvällarna innan hade jag skruvat ramar med sällan skådad frenesi. Är inte så sugen på att se en enda till Ribba-ram just nu. Men jag hade verkligen så roligt under kvällen, och var så glad att se er alla där! Trots att det var en galet varm kväll, som man på alla vettiga sätt borde ha tillbringat på en strand.

Nu är det över – men på sätt och vis förstås inte. Utställningen hänger till och med den 13/8.

Dagens bild hämtas från dagens tidning. Söndagsinervju med Anna Lallerstedt – doter till Erik Lallerstedt som nu tar över restaurangerna Gondolen och Eriks Bakficka.
Roligt att jag dessutom fick som jag ville och fick det tighta porträttet draget på en helsida i tidningen! Win!

Jag fotade henne inne på Gondolen en av de varmaste dagarna förra veckan. Temperaturen vid lunchtid där var verkligen inte nådig och det var nog länge sedan jag svettades så mycket under ett jobb. Och kände mig så mycket i vägen dessutom, där jag kryssade mellan stackars lunchgäster som hamnade mitt i en plåtning.

