Varför är det på detta viset?

På sistone har jag funderat en hel del på varför det är så få kvinnliga fotografer som bloggar. Kollade lite upprört på några (manliga) fotografers bloggars länklistor, som i princip bara bestod av andra män. Sedan ägnade jag min egen länklista ett ögonkast – och hittade även där bara en. (1)

Och problemet är att jag faktiskt inte känner till några andra kvinnliga (press)fotografer som bloggar. Eller så har jag helt enkelt bara varit dålig på att hitta dem.

Vad sjutton beror det på?
De fotografbloggar jag dagligen läser – skrivs nästan uteslutande av män. Och de länkar till andra män.
Jag dömer ingen. Inte heller mig själv. Men är det inte lite märkligt?

Kanske dags att kontakta Rättviseförmedlingen?

Så jag efterlyser – ge mig länkar till andra fotografbrudar som bloggar!

