Ptroo!

Drog iväg med Bengtsson på sporten härom dagen. Vi skulle upp till travtränaren Jim Fricks stall, han som skadades så illa på Solvalla i våras. Syftet var att göra ett nedslag om hur livet på gården fortsatte. Trots tränarens bortavaro höll man träningen i full gång och många hästägare hade ställt upp helhjärtat och hade kvar sina hästar i träning. Ny huvudtränare var Leif Witasp som körde ända från Rättvik en dag i veckan för att köra hästarna och ha ansvaret för träning och tävlingsanmälningar.

Jag hade rätt kort tid på mig och hade helt klart velat få med mig fler bilder hem. Jag kände att det blev lite rumphugget och inte så personligt som jag helst hade velat.

Men det var gött att få klappa lite hästmular. På arbertstid.

På sista bilden syns för övrigt reporter Bengtsson som en liten ärta längst bort i periferin. Men han fick hålla sig lite på avstånd. ”Flugorna svärmar ju bara kring mig!”, tyckte han… och ja, det stämde.

