Malmö.

I dag var dagen då jag på väg hem hinkade i mig en stor kiwismoothie… och några sekunder senare mindes att jag faktiskt är rätt så allergisk mot just kiwi.

Jag är i Malmö och hänger på Sydsvenskan. Roligt! Nya ansikten, nya fotografer, nya jobb och nya bilder. Jag har varit på hockey, plåtat grattisintervjuer, varit på utrikesjobb (bra med en hög och lång bro!) och lärt mig nya photoshopknep. I morgon ska jag hålla i veckans ”fredagsbön” och visa lite bilder. Hjälp.

Därefter bär det av hemåt igen.
Hur bra Malmö än är så saknar jag mina jyckar och hoppas innerligt att min stab av hundvakter därhemma inte är helt utsjasade.

För övrigt.
Dokumentären ”100 dagar” tycker jag att alla ska se.

Det är ganska exakt två år sedan jag plåtade hockey senast. Satan vad rostig jag kände mig och skäms lite inför mig själv för de bilder jag missade… nåväl.

När man plåtar sånt med boll eller puck minns jag för övrigt några visdomsord av Mia ”Mua, Mai” Lindh… när jag för några år sedan muttrade över grejen att få med bollen i bild. Mia konstaterade då att: ”Det är för att man ska se att de spelar på riktigt, och inte bara springer runt och larvar sig”. Klokt. Förstås.

