En efterlysning.

Wooho. I går gjorde jag ett porträttjobb som kändes sådär bra i magen. Resultatet blev egentligen inte alls vad jag ville – förutsättningarna visade sig bli katastrofala – men kanske var det på grund av just det – som jag ändå har den där magkänslan. Jag gjorde vad jag kunde av situationen helt enkelt. Och jag fick en sådan där kontakt med personen jag plåtade som man bara får ibland. Känslan slog till under svindlande korta ögonblick – men det fick räcka.
Vet inte alls när jobbet ska gå i tidningen – så bilderna får vänta ett tag.

Och nu en efterlysning:

En gång hade jag en sådan där bra kortläsare från Sandisk med firewire. Rejäl och stöttålig. Nu har de slutat tillverkas och jag har fått köpa andra läsare som inte alls är lika bra – långsamma och så går de sönder. Har pajat två stycken de senaste veckorna och det skulle vara rena rama mardrömmen att stå på ett jobb och inte kunna skicka hem sina bilder. Någon som vet hur jag får tag på en rejäl, stöttålig och snabb kortläsare?

