Jessica.

Den senaste veckan har varit grymt rolig. Jag har haft en praktikant – Jessica som pluggar på fotoutbildningen på Hemse – som hängt med både mig och kontorskollegan Johan under veckan. Grym tjej. Hon har fått hänga på allt från Johans klättringsfotografering, till kulturporträtt med mig och igår drog vi upp till Täby för att plåta lite galopp. Ambitionerna var höga och en remotekamera på andra sidan målgången riggades upp. Tyvärr ville inte remotekameran vara med och jobba hela dagen. Den ville rättare sagt bara knäppa kort under första loppet… Gråt och tandagnisslan.

Men så – här kommer dagen till ära: Jessicas bilder!


Wroom wroom! Foto: Jessica Segerberg.

Ungefär vad vi fick ut av remoten… Foto: Jessica Segerberg.

Testing testing att skärpan blir rätt! Foto: Jessica Segerberg.

Pillepill med alla sladdar och pinaler… Foto: Jessica Segerberg.

Och ni som undrade vad jag hade för mig under dagen. Bara man kom innanför dörrarna på Täby blev jag uppslängd på hästattrappen ”Plastic wonder” av jockeyn Ninni. Helsicke så jobbigt. Och fortare och fortare skenar fanskapet medan Ninni gastade att jag skulle böja benen ännu mer. Och ja – jag har träningsvärk idag. Och nej – jag kan inte gå nerför trappor. Och nej nej nu kan ni sluta undra, jag har inte solat. Foto: Jessica Segerberg.

Och. Alltså. Lägg namnet Jessica Segerberg på minnet. Grym tjej och grym fotograf det där.

