Smutsigt jobb.

Mer skåpmat, då jag som vanligt har lite dålig koll på vilka jobb som har gått eller ej.

Här från mitt absolut roligaste biljobb någonsin. Jag och bilreportrarna Jonas och Nils på SvD hade till vårt förfogande två suv:ar och en terrängbana! En Mercedes och en Land Rover skulle sättas på prov ute i verkligheten – samtidigt som vi så klart fick ha vansinnigt roligt under tiden. Land Rovern sopade den här gången mattan med sin konkurrent – och sopa – ja det var nog man tvungen att göra med bilarna sedan. De var i n t e rena efteråt. Det hällregnade hela dagen så terrängbanan var galet mjuk och vissa delar tror jag inte ens att vi kunde provköra. Bara att ta sig till banan över ett regnsjukt gärde – fick mercan att strejka lite.

Och eftersom att fotografen var utomhus hela tiden – såg jag ungefär ut som bilarna. Lera från topp till tå. Dessutom läckte min ena stövel. Men trots det kutade jag mest runt med ett fånigt leende. Så brutalt roligt att ligga vid dikeskanten och mana på chaufförerna att gasa ordentligt så att det sprutade ordentligt med lera i bilderna (och följaktligen också över mig och kameran).

Då och då hoppade jag in i följebilen (en Land Rover som mest var att likna vid en traktor som i princip bara malde sig fram över vilka hinder som helst…) för att undkomma regnet lite och värma fingrarna. Genom den immiga rutan tog jag den vänstra bilden, vilken jag tyckte blev rätt kul och annorlunda.

Märkligt att det är så roligt att få smutsa ner sig på arbetstid egentligen.

