Mary Ellen Mark.

I morgon händer något sådär fetstort i fotograf Annikas liv. Jag ska deltaga i en workshop med den amerikanska fotografen Mary Ellen Mark på Fotografiska. Hela fem dagar pågår det och är väl en del i den tanke jag har om att ständigt försöka se till att vidareutbildas och utvecklas. Och puffar utifrån är väl något som man verkligen kan behöva som frilans, när man ofta arbetar ensam och inte har tillgång till daglig feedback från kollegor exempelvis.

Och.
VI kan väl uttrycka det lite milt såhär:
Jag är typ så nervös så att knäna skakar. Hallå det är Mary Ellen Mark liksom! Omajgad, omajgad!

Har efter mycket knog knåpat ihop en portfolio att ta med också. Ett äldre rep fick följa med och så min nyss påbörjade stickning. Känns som att jag nog inte kan få bättre feedback på ett nytt projekt än så…

Och någon byracka skulle så klart fram och vara nyfiken…

För den nyfikne är länken till Mary Ellen Mark på Wikipedia här.

