Dem det handlar om.

Sitter i gaten här på Gardermoen och väntar på mitt flyg tillbaka till Stockholm. Precis som förra onsdagen när jag reste hem (för att i princip bara vända och åka tillbaka) fylls jag av ett märkligt vemod. Det har varit tuffa dagar här. Och de senaste dagarna har jag gjort jobb som utan konkurrens har varit de tuffaste jag någonsin gjort.

Katastrofen i Norge är så bisarr. Och smärtan blir nästan olidlig när man möter familjer och föräldrar som förlorat sina barn. Tonåringar som aldrig kom hem. Jag som själv har så nära till egen sorg, blir lite väl påmind ibland. Bryt ihop och kom igen har känts som ledordet de senaste dagarna.

Läs Expressen i dag. Reporter Mia Karlsson har skrivit en så fantastisk text med så fruktansvärda berättelser som fick ett fantastiskt utrymme. Jag har fotat till.

Vi får liksom aldrig glömma. Dem det handlar om. Det är lätt att bara läsa om den sjuke jäveln som gjorde allt detta.
Men de som inte kom hem från Utöya – vi måste minnas dem.

