På andra sidan jordklotet.

Jag har sedan sist både hunnit med en vecka i Kosovo – och befinner mig galet nog nu i Los Angeles. (Hej kontraster.) Bilderna från Kosovo kommer i juni när de publiceras. Ett otroligt tungt jobb. Viktigt, men stundtals väldigt tungt.

Det har varit ett väldigt flängande den här våren. Kombinerat med en väldig massa sjukhet. Det har egentligen met varit ett varannanveckas tempo på den fronten – en vecka utomlands på jobb – en vecka sjuk hemma – och så en ny vecka iväg på jobb – för att sedan komma hem och vara sjuk.

Åter till LA. Kortfattat så fortbildar jag mig och går på workshop och jobbar livet ur mig. Otroligt roligt och otroligt lärorikt. Jag har en massa fantastiska fotografer som lärare ute på fältet och igår användes större delen av dagen till föredrag med fotografer och andra inspiratörer. En av dessa var Dave Black som höll en fantastiskt inspirerande föreläsning. Självklart väldigt galet, väldigt amerikanskt, och givetvis kommer jag själv inte att göra som han alla gånger – men det sätter igång något nog så viktigt – inspirationen.

Dagen tillbringades på en simtävling för collegestudenter. Och det var riktigt roligt att kunna släppa alla tankar på jobb – att få hem material och täcka nyheten i det hela – utan bara, bara få leka. Jag har nog verkligen saknat det inser jag.

Nåväl. Här kommer mina ”selects” från dagen. Alla är inte mina favoriter utan har fått bli kompromisser med lärarnas åsikter. Även det nog så nyttigt!




